Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Primii pasi in crearea unei companii de IT

Tehnologia este intr-o continua evolutie, iar oportunitatile pentru dezvoltarea de software depasesc granitele Romaniei. Intr-un domeniu dinamic si adaptabil tot mai multe persoane fac tranzitia de la clasicele contracte de munca, la antreprenoriat, la dezvoltarea propriei afaceri in domeniul IT pentru a avea independenta si acces la proiecte variate. Dar care sunt aspectele pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand te decizi sa devii antreprenor?

In acest articol vom parcurge pasii pentru crearea si gestionarea propriei companii. Primul pas este alegerea contabilului cu care vei colabora. Rolul unui contabil este mai mult decat operarea documentelor, calcularea taxelor si depunerea declaratiilor. El este partenerul tau care te va sfatui inca de la inceputul dezvoltarii afacerii.

Cum iti infiintezi compania?
  1. Stabilirea formei de organizare a companiei: poti alege intre diverse forme de societati, cea mai uzuala fiind SRL sau te poti orienta spre PFA. In aceasta etapa opinia unui consultant financiar, care sa inteleaga activitatea pe care urmeaza sa o desfasori si care sa iti explice implicatiile fiscale, este valoroasa.
  2. Alegerea denumirii companiei: daca ai optat ca forma de organizare pentru o societate comerciala urmatorul pas este sa alegi denumirea companiei. Trebuie sa fi pregatit cu 3 variante, in ordinea preferintelor, pentru a le completatea pe cererea care urmeaza sa fie depusa la Registrul Comertului
  3. Pentru inregistrarea companiei la Registrul Comertului ai 2 optiuni: descarci documentele care trebuie completate pentru infiintare de pe site-ul ONRC, le completezi si le depui online sau la sediul ONRC din judetul in care va fi sediul companiei tale, sau apelezi la o firma specializata in infiintarea de companii care va depune toate documentele pentru tine.

Dupa ce ai parcurs toate etapele de mai sus si ai primit certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului poti incepe sa iti desfasori activitatea.

  1. Deschiderea contului bancar: prima operatiune dupa deschiderea contului bancar este depunerea capitalului social conform actului constitutiv.
  2. Intocmirea procurii notariale pentru persoana care se va ocupa de evidenta contabila, astfel incat sa poata depune declaratiile fiscale la ANAF si sa mentina corespondenta cu autoritatile fiscale pentru compania ta.
  3. Daca ai optat pentru SRL platitor de impozit pe venit, in termen de 30 de zile de la infiintare trebuie sa angajezi un salariat cu norma intreaga sau sa ai un contract de administrare care sa aiba cel putin valoarea salariului minim pe economie lunar. Daca optezi pentru varianta de salariat va trebui sa faci demersurile pentru inregistrarea la ITM si obtinerea parolei. Contabilul te poate ajuta cu documentele necesare si procedura de inregistrare.

Contabilul nu este doar o persoană care înregistrează veniturile și cheltuielile, ci și un consilier care ajută la luarea deciziilor financiare.

Greg Jenkins

Lunar ii vei trimite contabilului tau documentele financiare:

  • facturi primite,
  • facturi emise,
  • extrase de cont,
  • bonuri fiscale,
  • chitante,
  • pontaje pentru intocmirea statelor de plata,
  • situatii de lucrari/procese verbale de acceptanta pentru serviciile primite si pentru cele prestate,

sau vei stabili un mod de colaborare cat mai eficient prin care acesta sa aiba acces la ele.

Fiind la inceput de drum e important sa discuti periodic cu contabilul tau despre tranzactiile pe care le poti face, categoriile de cheltuieli pe care le poti deduce, suma de bani pe care o poti scoate din firma ca dividende si nu in ultimul rand facilitatile fiscale la care poate aplica compania ta.

Intelegerea aspectelor financiare si contabile este fundamentul dezvoltarii afacerii tale.

 

Leave a comment

0.0/5